zondag 27 april 2014

Opbergmand kinderpark

Hij is eindelijk klaar! Mijn opbergmand voor aan het kinderpark te hangen. Ik heb er lang aan gezwoegd om hem in model te krijgen. Het originele patroon is van 'Hooked to Creativity' maar ik kreeg mijn zak maar niet in vorm.
Hier een fotootje van hoe hij eruit zag...

Dus kwam ik op het idee om mijn zak met een doos op te vullen.
Ik heb eventjes op mijn vriend het internet rond gekeken en kwam op een leuk idee om mijn doos mooi aan te kleden. Met breekmes, potlood, schaar, stof en lijm ging ik aan de slag :-)


Waar pamperdozen al niet goed voor zijn! Eventjes op maat gesneden en dan heb ik de buitenkant bekleed met gewoon wit papier.  Door de tas heen kan je de doos zien zitten en dan leek het me mooier om de doos dezelfde kleur te geven als de tas. De binnenkant heb ik bekleed met een leuk stofje. Het stofje vond ik in de Veritas.

En dan kon ik eindelijk aan de afwerking beginnen.
Knoopjes vastmaken, lussen vastnaaien, een lintje als leuk accentje aan de bovenkant en enkele visjes aan de voorkant van de tas,... En dit is het resultaat!




 Het lijkt in de verste verte niet op het originele patroon maar ben toch tevreden. Nu ligt al dat speelgoed binnenkort niet in het park rond te slingeren, maar kan het netjes opgeborgen worden :-)

Voor wie dit ook graag maakt:
* Patroon tas : Gemaakt met Hooked Zpagetti-garen. Patroon is betalend.
* Bekleden van de doos: filmpje (Engelstalig). In het filmpje laten ze zien hoe je de buitenkant bekleed met stof en lijm. Maar je kan hetzelfde toepassen voor de binnenkant.
Hoe? Bekleed eerst de zijkanten van de doos en zorg dat je de stof over de rand van de doos kan plooien. Daarna snij je een stukje karton uit dat even groot is als de bodem van je doos en bekleed deze ook met stof. En je doos is bekleed.
* Walvisjes: filmpje (Engelstalig). De oogjes heb ik met restjes zwarte draad gemaakt.
   Het patroon heb ik ook in een PDF-bestandje gegoten.
* Lintje komt van AVA.
* De grote knopen en de stof komen van Veritas.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten