dinsdag 2 september 2014

Telefoonhoesje haken

Onlangs heb ik een nieuw gsm-toestel aangekocht. Ik had toen gelijk een flipcover besteld maar aangezien mijn telefoon een ouder model is was de kans klein dat die flipcover nog geleverd ging worden. Pfff. Was even een teleurstelling. Dus ben ik op zoek gegaan naar een alternatief om mijn telefoontje toch wat bescherming te geven. En dit is het geworden!



Voor de kleuren heb ik inspiratie op het internet opgedaan. Ik vond ze heel mooi bij elkaar passen. Ik heb scheepjeswol gebruikt en haaknaald nr. 3.
Voor het hoesje zelf kan je een heel duidelijk filmpje op youtube terugvinden.



Op het internet kwam ik ook een hele mooie gehaakte bloem tegen maar ik vond nergens het patroon. Jammer!  Daarom ben ik zelf aan de slag gegaan en heb uiteindelijk een gelijkaardige bloem kunnen maken. 
De bloemblaadjes heb ik volgens hetzelfde stramien als dit bloempje gehaakt.

 Bloempje internet.
 Mijn eigen bloempje.

Mijn patroontje durf ik niet zo goed op mijn blog te plaatsen aangezien de meesten voor dit patroon geld vragen. Maar als je goed kijkt kan je ze wellicht namaken. Indien je nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen! :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten