zaterdag 28 maart 2015

Luiertasje

Wij doen aan wasbaar luieren en daarom leek het me wel leuk om een luiertasje te maken. Meer bepaald een tasje om de vuile luiers in te steken als we weg van huis zijn. Met een beetje gezond verstand heb ik zelf een tasje in elkaar gestoken.
De binnenkant is gemaakt van tafelzeil. Dit is geen ademende stof dus de luiers moeten er dan wel meteen uit van zodra we thuis komen.
De buitenkant is van katoen. Ik heb er ook een litsje aangemaakt zodat het hier makkelijk aan de kast kan hangen :-)

Hoe ga je nu te werk?
1. Knip twee rechthoeken.  (grootte kan je zelf kiezen)
2. Leg goede kanten op elkaar en stik alle zijden dicht. Laat een keeropening.
3. Keer met de goede kant naar buiten en stik keeropening dicht.
4. Stik de velcro op je zakje. Ik heb een lang strook op de flap en twee horizontale stroken op de zak zelf gestikt.
5. Plooi je rechthoek in twee, maar niet mooi in het midden zodat je aan de ene kant een flap kan maken om je zakje af te sluiten. Je binnenkant (in mijn geval het tafelzeil) moet nu langs de buitenkant zichtbaar zijn. Spelt het litsje ertussen.
6. Stik de zijkanten dicht.
7. Je zakje is klaar! :-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten