zaterdag 28 maart 2015

Zeversjaaltjes

Iedereen die een baby'tje in huis heeft (gehad) weet waarschijnlijk ook dat die kleine ukjes ongelooflijk hard kunnen zeveren :-D
Schattig al dat gekwijl maar hier blijven bloesjes en body's niet meer droog. Een slab vind ik niet meteen stijlvol en daarom heb ik zelf zeversjaaltjes gemaakt.
Ik heb een patroontje gevonden op een andere blog maar dat vond ik niet groot genoeg. Ik heb de maten dus zelf aangepast. Uiteindelijk is zo een sjaaltje tekenen heel gemakkelijk.

Mijn sjaaltjes bestaan uit tricot of katoen aan de ene kant en badstof aan de andere kant. Als sluiting heb ik drukknoopjes gebruikt. Heel handig!




Hoe ga je te werk?
1. Teken een half sjaaltje op patroonpapier.  Voorzie een naadwaarde van 1 cm. 
2. Knip het uit en pas het al eens rond de hals van je kindje. Zo zie je meteen of het groot genoeg gaat zijn.
3. Knip het patroon 2 keer uit.
4. Leg de stofjes met de goede kanten op elkaar en stik vast. Laat een keeropening.
5. Keer het sjaaltje binnenstebuiten.
6. Stik de opening dicht. 
    Wil je een meer afgewerkte look, dan kan je je sjaaltje helemaal rondom stikken. Ik vond het niet   
    nodig aangezien het stiksel bijna niet opvalt van zodra het sjaaltje om is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten