woensdag 28 oktober 2015

Plooirokje

 Het eerste rokje kwam begin van de zomer tot stand. Ik heb het gemaakt van een stofje dat ik op de turkenmarkt in Heusden vond. Eerst dacht ik er een babydeken van te maken maar ik kreeg twijfels over het stofje. Was dit patroontje wel mooi voor een jongensbaby? Het dekentje zou dan helemaal niet bij de maxi-cosi passen. Het stofje bleef dus liggen in de kast en kwam er pas weer uit toen ik mijn eerste rokje wilde maken. Het was dan ook eerder als een proefprojectje bedoeld. Eentje om te oefenen dus. Maar toen ik het resultaat zag, en ook mijn dochter, waren we meteen verliefd! Het is wel nog een ietsiepietsie te groot maar dan kan het alvast dienen voor volgende zomer!

Het patroontje vond ik op de blog van Mme Zsazsa en is ook terug te vinden in haar boek 'Allemaal rokjes' (waar ik inmiddels grote fan van ben!)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten